banner adsنصب پرینتر نصب پرینتر

 

در این صفحه قسمتی به نام Manufacturer وجود دارد. در این قسمت، فهرست شرکت‌های تولید‌کننده دیده می‌شود. شرکت مورد نظر را انتخاب کنید. حال در قسمت Printers، مدل چاپ‌گر مورد استفاده را برگزینید. چنانچه مدل چاپ‌گر شما در فهرست چاپ‌گرها وجود نداشت باید به وب‌سایت شرکت سازنده جهت دانلود درایور چاپ‌گر مورد نظر مراجعه کنید. احتمال این‌که مجبور به این کار شوید، بسیار اندک است. مگر این‌که چاپ‌گر مذکور، گمنام و یا قدیمی باشد

از آنجایی که این چاپ‌گر پیش از این نصب شده است، باید تعیین کنیم که درایور آن مجدداً نصب شود و یا از همان استفاده شود. در صورتی که اولین بار پرینتر را نصب می‌کنید، این صفحه را نخواهید دید. سپس روی Nextکلیک کنید.

در فیلد Printer name، می‌توانید نام دیگری برای چاپ‌‌گر انتخاب کنید. در غیر این صورت بدون تغییر دادن نام پیش‌فرض، دکمه‌ی Next را کلیک کنید.

 

اکنون ویندوز، درایور مناسب برای چاپگر انتخاب شده را نصب می‌نماید.

پس از این کار در صفحه‌ی Printer sharing دو گزینه ظاهر می‌گردد. گزینه‌ی دوم مخصوص به اشتراک گذاشتن چاپگر از طریق شبکه می‌باشد. در این مورد گزینه‌ی اول را انتخاب کنید. و روی Next کلیک نمایید.

در صفحه‌ی پایانی گزینه‌ای به نام Set as defult printer وجود دارد. با فعال کردن این گزینه، چاپ‌گر جدید به عنوان چاپ‌گر پیش‌فرض سیستم انتخاب می‌شود. همچنین دراین صفحه دکمه‌ای به نام Print a test page دیده می‌شود. با کلیک روی آن یک صفحه به طوری آزمایشی چاپ می‌شود تا از عملکرد صحیح چاپ‌گر اطمینان پیدا کنید. در پایان روی دکمه finish کلیک کنید.

 

اکنون در قسمت Devices and printers می‌توانید چاپ‌گری را که نصب کرده‌اید در کنار چاپ‌گرهایی که قبلاً نصب شده‌اند مشاهده کنید.

چنانچه چاپ‌گر از طریق اترنت، وای‌فای یا بلوتوث به شبکه متصل می‌گردد، برای نصب آن باید مجدداً روی دکمه‌ی Add a printer کلیک نمایید و گزینه دوم را انتخاب کنید.

در این صفحه، ویندوز برای یافتن چاپ‌گرهای موجود، شبکه را جست‌جو می‌نماید. پس از یافتن چاپ‌گر، مراحل بعد، مانند افزودن چاپ‌گر از طریق کابل می‌باشد. در صورتی که چاپ‌گر مورد نظر یافت نشد، روی گزینه … The printer that کلیک کنید:

این عبارت یعنی؛ چاپ‌گری که من می‌خواهم در این فهرست وجود ندارد. در این صورت باید احتمالاً از مرکز و یا کسی که به این کار آشنایی داشته باشد، کمک بگیرید، چراکه در این شرایط به اطلاعات خاصی درباره‌یIT شبکه و چاپ‌گر مورد نظر، نیاز خواهید داشت

چاپ‌گر مورد نظر را از این لیست انتخاب نموده و بر روی Next کلیک کنید. به این ترتیب ویندوز شروع به نصب پرینتر می‌کند

کادر بعدی نیز بر روی Next

و در نهایت بر روی Finish کلیک کنید.

 

 

در صفحه‌ی Devices and Printers، مشاهده می‌کنید که پرینتر مورد نظر نصب شده است.

 

 

برای حذف یک پرینتر نیز کافی است در همین صفحه، پس از انتخاب پرینتر، بر روی دکمه‌ی Remove Device کلیک کنید.

 

 

پس از کلیک روی Yes، چاپ‌گر مورد نظر حذف می‌شود.

همان‌طور که گفته شد، احتمال به وجود آمدن مشکل در نصب پرینتر، بسیار کم است. به احتمال زیاد، چاپ‌گرها با اتصال به USB و یا انتخاب آن‌ها در ویزارد Add printer نصب خواهند شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Code Center

تاريخ : یک شنبه 12 مرداد 1393 | 22:2 | نويسنده : shayan |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.